• Akcesoria do centralnego smarowania

    Przewody i elementy gwintowane są ważnymi podzespołami, dobierając je właściwie zapewniamy poprawną pracę układu centralnego smarowania. Dostarczenie smaru we wskazane punkty jest ich podstawowym zadaniem, które spełniają dzięki odpowiednio dobranym parametrom. Rozwiązania w zakresie łączenia podzespołów układów centralnego smarowania stanowi istotną część specjalizacji firmy Euroflex.

Elementy do budowy centralnego smarowania - podział

Centralne smarowanie pozwala znacząco ułatwić obsługę różnego rodzaju maszyn. Ogranicza czas potrzebny na ich utrzymanie. Rozwiązanie to pozwala również zmniejszyć zużycie maszyn w których jest stosowane. Nasza oferta w tym zakresie obejmuje przede wszystkim elementy umożliwiające łączenie podzespołów układów centralnego smarowania. Elementy do budowy układu centralnego smarowania, można podzielić według miejsca ich występowania oraz funkcji jaką pełnią. Poniżej przedstawione są podstawowe grupy produktowe z tego zakresu.

Przewody elastyczne do centralnego smarowania

Przewody do centralnego smarowania są podstawowym oferowanym produktem. Zakuwamy węże do smaru zgodnie z oczekiwaniami klienta. Mamy również armaturę skręcaną, dzięki której można wykonać przewód wysokociśnieniowy we własnym zakresie. Posiadamy komponenty do różnych typów przewodów w różnych średnicach.

Armatura skręcana do centralnego smarowania

Armatura skręcana do centralnego smarowania

Przewody do centralnego smarowania można wykonać w łatwy sposób dzięki zastosowaniu końcówek skręcanych.

Zakuwanie węży do centralnego smarowania

Końcówki zakuwane do centralnego smarowania

Szeroka gama końcówek do centralnego smarowania, umożliwia nam wykonywać różne typy przewodów

Rury poliamidowe do centralnego smarowania

Tekalany do centralnego smarowania wykorzystywane są do połączenia rozdzielacza z konkretnymi punktami smarowymi. Ciśnienia robocze rur poliamidowych są niższe od tych wytrzymywanych przez węże zabezpieczone oplotem. Tekalany do rozprowadzenia smaru muszą być jednak o wiele mocniejsze od tych używanych standardowo w pneumatyce. Stosuje się więc wysokiej jakości rury poliamidowe o pogrubionej ściance.

Przyłącza do centralnego smarowania

Połączenie przewodu z punktem smarnym, czy z innym elementem układu wymaga zastosowania przyłącza. Element ten z jednej strony wyposażony jest w odpowiedni gwint przyłączeniowy. W naszej ofercie posiadamy przyłącza z gwintami należącymi do sześciu grup/typów:

  • gwint metryczny z dodatkowym uszczelnieniem,
  • stożkowy gwint metryczny (stosowany często w standardowych kalamitkach),
  • gwint BSP z podkładką uszczelniającą,
  • stożkowy gwint BSPT (występuje często w maszynach JCB, Takeuchi, Kubota),
  • samouszczelniający gwint NPTF (połączenie opracowane w Stanach Zjednoczonych),
  • gwint UNF z o-ringiem (również połączenie amerykańskie).

Do połączenia przewodu elementy te posiadają gwint z właściwym stożkiem uszczelniającym lub szybkozłącze do rury poliamidowej. Przyłącza do centralnego smarowania wykonywane są również w wersji kolanowej oraz obrotowej stosowanej w sytuacji gdy elementy wykonują duży ruch między sobą. Korzystanie z przyłączy kolankowych ułatwia budowę układu centralnego smarowania.

Przyłącza do centralnego smarowania

Przyłącza do punktów smarnych

Elementy te posiadają różne gwinty, dzięki temu można dobrać odpowiedni standard pasujący z punktami smarnymi danego urządzenia.

Złączki do centralnego smarowania

Do łączenia ze sobą przewodów stosuje się różnego rodzaju elementy złączne centralnego smarowania. Pozwalają one na lepsze rozplanowanie układu oraz rozwiązują wiele problemów. Za pomocą adapterów można połączyć np. przewód sztywny z elastycznym. Do tej grupy należą m. in. złącza proste, trójniki, złącza kolanowe, mufy, złącza nakrętne oraz redukcje do centralnego smarowania.

Złączki do centralnego smarowania

Elementy złączne do centralnego smarowania

Adaptery wysokociśnieniowe są świetnym rozwiązaniem, gdy potrzeba zmienić średnicę przewodu do smaru lub rodzaj gwintu.

Rurki do centralnego smarowania

W niektórych przypadkach stosuje się przewody sztywne do centralnego smarowania. Łączone punkty nie mogą w tym przypadku wykonywać ruchu między sobą. Stosowanie ich jest kolejnym sposobem na skuteczne połączenie elementów układu. Dobrze zamocowany przewód sztywny nie podlega praktycznie żadnemu zużyciu. Wykonuje się je z rur precyzyjnych ciągnionych na zimno oraz z odpowiedniej armatury. Najczęściej stosuje się rury o średnicy zewnętrznej 6 mm. Na specjalne zamówienie posiadamy rury nierdzewne, wykorzystuje się je w niektórych gałęziach przemysłu.

Rurki do centralnego smarowania

Rury do centralnego smarowania

Przewody sztywne doskonale sprawdzają się w rozległych układach centralnego smarowania. Wykonuje się je w łatwy sposób, korzystając ze specjalnej armatury. W ofercie posiadamy również rurki miedziane, można je kształtować w dowolny sposób. 

Zawory zwrotne do rozdzielaczy centralnego smarowania

Montaż przewodów do rozdzielacza wymaga zastosowania specjalnych zaworów zwrotnych w formie przyłącza. Oferowane u nas zawory są kompatybilne z najczęściej stosowanymi rozdzielaczami takich firm jak: Lincoln, SKF, Beka-Max.

Zawór wrotny do centralnego smarowania

Zawór zwrotny do centralnego smarowania M10x1

Element stosowany jako wyście z rozdzielacza. Gwint M10x1 z uszczelnieniem na stożku 24° pozwala na łączenie zarówno z przewodami elastycznymi jak i sztywnymi. Szybkozłącze push-in przeznaczone jest natomiast do tekalanów.

Jesteśmy wyspecjalizowaną firmą z ofertą dostosowaną do rozwiązywania problemów pojawiających się przy przepływie różnych czynników. Układ centralnego smarowania wymaga użycia odpowiednich połączeń, tak żeby mógł działać z pełną skutecznością. Zapewniamy więc wsparcie w doborze właściwych rozwiązań.